تاریخ انتشار : شنبه 2 شهریور 1398 - 9:25
کد خبر : 44238

گیلان نهمین استان صنعتی کشور

گیلان نهمین استان صنعتی کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: گیلان از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی رتبه نهم را به خود اختصاص داده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: گیلان از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.

فرهاد دلق پوش  گفت: علیرغم محوریت و ثقل کشاورزی در گیلان صنعت رتبه نهم کشوری از لحاظ تعداد واحدها صنعتی را به خود اختصاص داده است.

وی به عدم سابقه زیاد گیلان در زمینه صنعت و نوپا بودن آن اشاره کرد و افزود: هم اکنون دو هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در گیلان با اشتغال ۸۲ هزار نفر فعالیت دارند و این موضوع بیانگر استقبال از سرمایه گذاران صنعتی و وجود زیرساخت‌های مناسب برای صنعت است.

دلق پوش تصریح کرد: حوزه صنعت، معدن و تجارت در مجموع توانسته است زمینه اشتغال ۳۴۲ هزار نفر در گیلان را فراهم کند و به لحاظ حجم ارزش افزوده تولید و تجارت و در پی آن افزایش اشتغال، نیازمند توجه ویژه مسئولین ملی و استانی هستیم.

وی با بیان اینکه گیلان در برخی صنایع نظیر سلولزی و فولاد دارای مزیت های ویژه است، گفت: هم اکنون با ایجاد کارخانجات بزرگ در صنعت سلولزی، صنایع چوب و اوراق فشرده با حجم تولید ۳ میلیون متر مکعب در سال، گیلان به قطب صنعت سلولوزی تبدیل شده است و در بخش فولاد هم رتبه دوم کشور را داریم.

رئیس صمت گیلان ادامه داد: در صورت رفع مشکلات تامین مواد اولیه صنایع چوب و سلولوزی این ظرفیت تولید به ۵ میلیون متر مکعب در سال خواهد رسید و باعث رونق تولید و اشتغال در گیلان خواهد شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.